Kürtaj Yasası

Kürtaj Yasası

Kürtaj bilgi gizliliği yasal hakkınızdır. Merak etmeyiniz kürtaj olduğunuz bilgisi kimse ile paylaşılamaz, paylaşılmamaktadır. (T.C. Sağlık Bakanlığı Hasta Hakları Yönetmeliği, RG.,01.08.1998, 23420) Yönetmelik gereğince bilgilerinizin gizliliği esastır.

Kürtaj Yasal Süresi Nedir?

Ülkemiz de kürtajın yasal sınırlaması son adet tarihinden itibaren 10 (on) hafta ile sınırlıdır. Fakat gebeliğin devam etmesi anne açısın dan hayati bir tehlike oluşturuyorsa yani anne de kronik, kalıtsal bir hastalık var ise ve bununla birlikte gebeliğe zarar verecek ilaçlar kullanmak zorunda ise annenin hayatı düşünülerek gebeliğin haftasına bakılmaksızın sonlandırabilir. Bunun için resmi bir hastane de sağlık kurulu raporu çıkartılır. Kürtaj sonrası kadın isterse tekrar hamile kalabilir. 10 haftaya kadar yapılan kürtajlarda hafif kanmalar gerçekleşebilir ama bu kanamaların herhangi bir hayati tehlikesi olmamaktadır.

Heyet raporu ile ancak 10 hafta üstü kürtaj olabilir. Rahim için de bebekle bağdaşmayan ve doğduktan sonra oluşabilecek sağlık problemleri ultrason ve tarama testleri ile tespit edilir ise bebeğin hayatı düşünülerek gebelik sonlandırılabilir. Hastane ortamında ve Uzman Doktor kontrolü altında olmalıdır.

Kliniğimizi İzmir’de Kürtaj işlemleri için ziyaret edebilir ve randevu alabilirsiniz. Kliniğimiz İzmir’de Kürtaj işlemleri için modern ve teknolojinin sağladığı en son tıbbi cihazlarla donatılmıştır. Ağrısız ve acısız İzmir kürtaj fiyatları ve kürtaj hakkında bilgi ve randevu alabilmek için 0 (232) 231 47 27 ve 0 (232) 231 61 15 numaralı hattımızı arayabilir ya da 0 533 022 93 45 numaralı WhatsApp hattımızdan bizlerle iletişime geçebilirsiniz. Herhangi bir kişisel bilgi ya da detay vermeden randevu alabilirsiniz. Kürtaj işlemleri için tüm bilgileriniz gizli tutulmaktadır.